søndag 13. mai 2012

En hipp-hipp-hurra-vimpel

Da det tidligere omtalte barnet Ada fylte 1 år 1. april, feiret vi ikke bare med krone, bursdagssang og kake. I uken forut for - og i anledning - feiringen laget jeg nemlig en hipp-hipp-hurra-papirvimpel, en riktig vårlig og søt en, som siden har fungert som gardin i spisestuevindet.


I papirsamlingen min fant jeg papir som matchet. Det nydelige syrinfargede papiret med hvite blomster (under) er fra papiravdelingen på Norway Design, det grønne er et gavepapir fra Panduro, mens de resterende rosa papirene er fra et scrapbook-hefte, også fra Panduro.




Og ja - vimplene er sydd! Det er første gang jeg syr i papir, men helt klart ikke siste, for dette var gøy! Oppskriften er bloggeren Fryd+Designs bidrag i boken Made by me. Sybloggernes beste oppskrifter.

4 kommentarer:

Eli sa...

Så fin den var! Veldig gøy med sånne ting som man har laget selv :-)

BoHo sa...

Så flott vimpel! Dette må eg hugse til litlå vert to år. Heldigvis har eg boka å kikke i:-)

bevaremegvel sa...

Morsomt med en litt annerledes gardin :)

Klem Therese.

GullKorn Design by Rebekka Widerøe - norskdesignede barneklær 0-6 år sa...

Fint:) gøy med inspirasjon, har tenkt på å lage en slik og denne var jo bare lekker:)