onsdag 2. mai 2012

Bestemorgaver

Min kjære Bestemor fylte 90 år 29. april, og jeg bestemte meg for at damen som har alt skulle få hjemmesydd bursdagsgave i år. Jeg spurte de flinke menneskene inne på www.sykroken.no om tips til bursdagsgave, og da var puter noen av forslagene som kom opp.


Jeg fant frem noen bilder jeg hadde av Bestemor som barn og av Bestemor og Ada på dåpsdagen til Ada, som jeg bestemte meg for å bruke som dekor sammen med ulike stoffer, bånd og blonder. Bildene ble overført til stoff ved hjelp av transfer-ark. Rundt bildet av Bestemor og søskene hennes har jeg brodert med tråklesting, det har jeg også gjort på overkanten på stoffet med tekst. Det nydelige turkise stoffet på puten til venstre er fra Panduro, mens det brune stoffet på puten med bildet av Bestemor som barn, er fra en gardin jeg fikk av en venninne en gang. Stoffet med tekst på (todelt tekst, et gammelt brev og en bibeltekst) fikk jeg av en flink dame som står bak bloggen www.idrommeslottet.blogspot.com.




Jeg sydde også et par støvlettholdere til et av Bestemors mange støvletter.

5 kommentarer:

bevaremegvel sa...

De var helt nydelige*! Så morsomt med barnemotivet av bestemoren din :)
Herlig mix av stoffer.
Det var gøy å se!

Klem.

Jøsses... sa...

Det må kalles den perfekte gave til en 90 års dag!!

Hva gir man til den som har alt?
Jo, en slik personlig pute ;o)

Fortsatt god uke, snart helg igjen!

månestråle sa...

Sååå lekker pute du har sydd !
Enig med bevaremegvel over her, om at det var en skjønn sammensetting av stoffer du har gjort !
Ble skikkelig inspirert :)
Klem Anita

Anonym sa...

kjempefine gaver :)
ønsker deg en fin ettermiddag
/ingvild

MITT FARGERIKE sa...

Dette trur eg ho vil like godt, og støvlettholdere må vel vere midt i blinken for beste. :-)