torsdag 10. mars 2011

Omslagsjakke til lille Gjøk

Jeg slår i hjel ventetiden med å sy litt. Mønsteret på jakken er fra Gynthers "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år", mens det vatterte stoffet er fra lørdagens fangst på Stoff & Stil. Jakken er i størrelse 3 mnd, men jeg har lagt til ekstra lengde på ermene, først og fremst for å kunne brette dem opp for å få frem stoffet på innsiden, men også med tanke på at jakken da kan brukes lenger.



Mønsteret var forsåvidt lettsydd, og det vatterte stoffet gjorde at jeg slapp å fôre jakken. Det som tok noe tid, var å sy på skråbåndet. Det er ikke ofte jeg tråkler, men her gjorde jeg en ekstra innsats :-)

6 kommentarer:

Sigrun sa...

Det gleder en gammel handarbeidslærers hjerte å se så nøyaktig og fint arbeid. Lykke til med det som skal skje.

Kristin sa...

Den var jo bare kjempeskjønn! Veldig fine kjønnsnøytrale farger i disse blå/rosa tider.

mykstart sa...

Ååå så fin gjøkejakke! Jeg gleder meg til å se vedkommende i denne jakken!

mykstart sa...

Ååå så fin gjøkejakke! Jeg gleder meg til å se vedkommende i denne jakken!

Kort og Søm sa...

Denne var fin! :O)

LilleLeo sa...

Den var veldig, veldig fin! Stoffet var elskbart.