fredag 17. juli 2009

Sommerkjole basert på finkjolen

Før jeg startet å klippe i silkechiffonen til finkjolen, måtte jeg teste ut om bryststykket passet. Jeg lette i stoffesken og fant frem det billigste stoffet jeg hadde - et dynetrekk i krepp kjøpt på loppemarked! Kjolen var imidlertid så enkel å sy, og jeg trenger jo sommerkjoler!, så jeg fant ut at jeg likesågodt kunne fullføre tøysekjolen, riktignok i kort modell. I tillegg har jeg sydd knytestropper i stedet for faste stropper. Her er resultatet!

5 kommentarer:

Evy sa...

Var DEN enkel å sy? Syns den ble veldig fin. Har så lyst å sy klær, men tør ikke helt stole på at det jeg syr kan brukes. Men kanskje jeg bare skulle hive meg utpå? Har du mønster på denne eller klipper du etter noe annet?

Unknown sa...

Kjolen ble kjempefin...du har vært så produktiv og vist så mange spennende syprosjekter på bloggen i det sise.Fortsatt god sommer.
Klem....Ellen

Kort og Søm sa...

Kjempe fin!!
Men du på kjolene dine med rynkestrikk, hva slags strikk bruker du til undertråden?? Og spoler du den stramt på, eller løst??
Fredrikke :o)

Fit mum sa...

Fant deg via syforumet!
Herregud så flott denne kjolen var!!
Jeg leter despserat etter andre som syr voksentøy, som kan gi inspirasjon til meg! Her fant jeg det!!

Nina sa...

Hva slags mønster har du brukt på denne; kunne du kanskje lagd en liten steg for steg med bilder så vi andre kan klare å sy noe så flott også.